mardi 22 août 2006

ALYGH - AMTALS


Entendu dans OZ S01E06 "To Your Health" :

Do we care for people when they're sick because we actually care about them? Or do we care for them because when our time comes, we want someone to care for us? Or does it matter?
At least you got your health. Don't you hate it when people say that? I mean, you lose your job, you lose your wife, you're in prison, and some punkass dude gonna say, "At least you got your health." Like that's supposed to make me feel better. So what if I'm broke? So what if some drug dealer wants to cap my ass? At least I ain't got a tumor. I swear, the next person that says ALYGYH to me, I'm gonna make sure they ain't got their health much longer.

Est-ce qu'on tient aux gens quand ils sont malades parce qu'on tient réellement à eux ? Ou est-ce qu'on tient à eux parce que, le moment venu, on veut que quelqu'un tienne à nous ? Est-ce important ?
Au moins, tu as la santé. Je déteste qu'on dise ça ! Tu perds ton boulot, ta femme, tu es en prison et un connard te dit "au moins, tu as la santé" ! Comme si ça te faisait aller mieux ! Et si je suis fauché ? Et si un dealer veut me niquer ? Au moins j'ai pas le cancer ! Je le jure, le prochain qui me dit "AMTALS", je vais m'assurer qu'il ne gardera pas la sienne très longtemps.

Aucun commentaire: